23. aprīlis, Otrdiena
Vārda dienas: Georgs, Jurģis, Juris
Sākuma lapa » Ziņas pasaulē » Krievija pārliecināta, ka tās lidmašīna nav uzspridzināta
Krievija pārliecināta, ka tās lidmašīna nav uzspridzināta
Autors: Māris Krūmiņš / NRA.lv / 27. decembris 2016, 10:33
Krievijā vakar bija izsludinātas sēras, pieminot 92 cilvēkus, kuri gāja bojā naktī uz svētdienu, kad netālu no Soču (Adleras) lidostas Melnajā jūrā iegāzās aizsardzības ministrijas lidmašīna Tu154, kas bija ceļā uz Sīriju.


Bojāgājušo vidū ir izslavētā Krievijas armijas Aleksandrova ansambļa koristi, labdarības fonda Taisnīgā palīdzība vadītāja Jeļizaveta Gļinka un deviņi televīzijas žurnālisti. Lai gan līdz šim izdevies uziet tikai atsevišķas lidmašīnas atlūzas un virkne aviācijas ekspertu izteikušies, ka laineris varētu būt izjucis gaisā, Krievijas amatpersonas uzsver - ir ļoti maz ticams, ka tas bijis terora akts.

RIA Novosti vēsta, ka Tu154 no radaru ekrāniem pazuda svētdienas rītā pulksten 5.25 - divas minūtes pēc pacelšanās. Lai gan Krievijas medijus jau bija aplidojusi ziņa, ka kādā pludmalē uzstādītā videonovērošanas kamera fiksējusi spilgtu uzliesmojumu debesīs, Federālā drošības dienesta amatpersonas vakar pēc ieraksta izpētes secinājušas, ka ar lidmašīnas avāriju tam nav nekāda sakara, jo uzliesmojums noticis pusstundu pēc lainera pazušanas, visticamāk, tas bijis zibens. Krievijas transporta ministrs Maksims Sokolovs, kurš iecelts par īpašās valdības komisijas vadītāju, vakar informējis - pašlaik izmeklētāji balstās uz pieņēmumu, ka lidmašīna vai nu tehnisku problēmu, vai arī pilota kļūdas dēļ pēkšņi sākusi zaudēt augstumu un iegāzusies Melnajā jūrā, raksta NRA.LV

Radiolokācijas staciju datu apkopojumi liecina, ka Tu154, visticamāk, iekritis jūrā aptuveni sešus kilometrus no krasta, kur arī meklējams lidmašīnas vraks. Gazeta.ru vēsta, ka vakar šajā reģionā, aptuveni 10 kvadrātkilometru platībā, meklēšanas darbos bija iesaistīti 45 kuģi, pieci helikopteri un vairāk nekā desmit bezpilota lidaparāti. Pēcpusdienā Soču lidostā tika nogādāti Krievijas Ģeogrāfijas biedrības batiskafi CQuester un CExplorer, kas zem ūdens var darboties astoņas stundas pēc kārtas. Šie batiskafi ir pilotējami un aprīkoti ar visdažādākajiem manipulatoriem. Pirmais no tiem spēj nolaisties līdz 100 metriem dzelmē, bet otrais - līdz pat 300 metriem. Meklēšanas darbos iesaistīti aptuveni 3500 speciālistu no visdažādākajām iestādēm - sākot ar aizsardzības ministriju un beidzot ar ārkārtas situāciju ministriju. 

Jau svētdien no jūras izceltas 11 cilvēku mirstīgās atliekas, kas vakar nosūtītas uz Maskavu ekspertīzei un identifikācijai, meklētājiem izdevies uziet arī samērā daudz lidmašīnas atlūzu. Tās izkaisītas diezgan plašā rajonā, kas ne vienam vien drošības ekspertam lika atcerēties par ainu pēc 2015. gada oktobrī notikušās pasažieru lidmašīnas avārijas virs Sīnāja pussalas, - vēlāk noskaidrojās, ka tas bija terora akts un lidmašīnā bija ievietota bumba. Taču šoreiz Krievijas amatpersonas kategoriski noliedz tādu iespējamību. Pirmkārt, lidmašīna, kuras galamērķis bija Hmeimimas aviācijas bāze Sīrijā, izlidojusi no Piemaskavā esošā Čkalovskas militārā lidlauka, kur ir ļoti stingra kontrole. Otrkārt, nosēšanās degvielas uzpildīšanai tai bija paredzēta Mozdokā, un tikai pašā pēdējā brīdī slikto laika apstākļu dēļ lidmašīna devās uz Adleru. Šajā lidostā laineris degvielas uzpildes laikā ticis pienācīgi apsargāts - tajā iekāpuši vien divi robežsargi un muitnieks, bet lidmašīnu uz brīdi atstājis stūrmanis, kurš kontrolējis degvielas uzpildi, uzsvēruši TASS avoti Krievijas īpašajos dienestos.

To, ka atlūzas atrastas diezgan plašā teritorijā, krievu speciālisti skaidrojuši gan ar hidrotriecienu, lidmašīnai iegāžoties jūrā, gan spēcīgajām zemūdens straumēm, kas ir šajā apvidū. Viņi atgādinājuši arī par sarežģīto jūras dibena reljefu - Soču un Adleras piekrastē netrūkst simtiem metru dziļu zemūdens kanjonu. Tas var apgrūtināt lainera vraka un lidojuma datu ierakstu ierīču (melno kastu) atrašanu, turklāt, tā kā šo Tu154 kā transportlidmašīnu izmantojuši militāristi, tās melnās kastes nav aprīkotas ar radiobākām, skaidrojis M. Sokolovs.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats