24. janvāris, Trešdiena
Vārda dienas: Eglons, Krišs, Ksenija
Sākuma lapa » Makroekonomika » Eirozonas valstu ekonomikas izaugsmes prognoze palielināta līdz 2,4%
Eirozonas valstu ekonomikas izaugsmes prognoze palielināta līdz 2,4%
Autors: Ilze Ivanova / 15. decembris 2017, 17:24
Eirozonas ekonomika strauji atlabst, ko apstiprina arī paaugstinātā ekonomikas prognoze šim gadam no 2,2% līdz 2,4%, informē Eiropas Centrālā banka.


Tāpat prognozēts, ka iekšzemes kopprodukts palielināsies par 2,3% straujāk, nekā bija paredzēts iepriekš, kā arī bankas padome arī nolēma nemainīt bāzes procentu likmes aizdevumiem.

Kā liecina Eiropas Komisijas (EK) publicētās prognozes, šis gads eirozonā noslēgsies ar desmitgades straujāko ekonomikas izaugsmi, Latvijai šogad sagaidāms IKP pieaugums 4,2% apmērā.

EK priekšsēdētaja vietnieks Valdis Dombrovskis norāda, ka galvenais iemesls šādam kāpumam ir investīciju plūsmas atjaunošanās, kā arī spēcīgs iekšzemes un ārējais pieprasījums.

Savukārt Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs aicina būt piesardzīgiem, norādot, ka Latvijai ir divi, divi ar pusi gadi laika, lai sagatavotos iespējamai pasaules finanšu krīzei. „Sarežģītākais laiks mūs gaida 2020./2021. gadā, kad aiz muguras būs Latvijas simtgades svinības, kas prasīs pietiekami lielus tēriņus, aiz muguras būs 2018./2019. gads, kad gaidāmi lielākie Eiropas struktūrfondu ieplūdes apjomi. Sāksies šo struktūrfondu atplūde. Mūsu rīcībā ir divi, divi ar pusi gadi, kuru laikā būti ļoti piesardzīgi jārīkojas ar valsts budžeta naudu, neuzaudzējot tēriņus,” sacīja Rimšēvičs.

Arī Eiropas Savienības ekonomikas komisārs Pjērs Moskovisi aicina dalībvalstīs rīkoties, lai nodrošinātu gan ilglaicīgu ekonomikas izaugsmi, gan to, lai no tās vienlīdz lielā mērā iegūst plaša sabiedrība.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats