25. aprīlis, Ceturtdiena
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Sākuma lapa » Makroekonomika » Rīgas dome gaida Eiropas naudas pārbīdes
Rīgas dome gaida Eiropas naudas pārbīdes
Autors: Antra Gabre / NRA.lv / 22. marts 2017, 16:50
Nauda Dienvidu tilta pabeigšanai jeb tā dēvētajai ceturtajai kārtai ir atkarīga no politiskās gribas: vai Rīga saņems tai iezīmētos līdzekļus – 46 miljonus eiro –, lai arī kādam citam projektam, vai arī tos atdos citai Latvijas pašvaldībai vai pašvaldībām. Projektu gan nesaista ar Dienvidu tilta nosaukumu, tas ir Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls.


Ir kļuvis skaidrs, ka Ziemeļu transporta koridora - tam vajadzēja savienot pilsētu ar ostu - izbūve ir pārāk dārga, lai Rīga šobrīd būtu gatava atrast tik daudz līdzekļu. Pirmās kārtas īstenošanai būtu vajadzīgi 279 miljoni eiro. Projekta kopējās būvniecības izmaksas tiek lēstas pusotra miljarda eiro apmērā. Turklāt sākotnējās finanšu aplēses ir provizoriskas, un faktiskās būvniecības izmaksas tiek noteiktas būvniecības iepirkuma ietvaros. Taču 46 miljonus eiro no Kohēzijas fonda, kas jau paredzēti konkrētai darbības programmai, varētu izmantot citu infrastruktūras projektu īstenošanai tajā pašā programmā, piedāvā Rīgas dome. Iepriekš minēto projektu īstenošanai piesaistīts finanšu atbalsts no Eiropas Savienības komunikāciju tīkla (TEN-T) budžeta programmām.

Ja no Eiropas struktūrfondiem 46 miljonus eiro izlietotu Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla izbūvei, dome varētu segt atlikušās izmaksas, kas ir apmēram tikpat lielas, saka Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Tāpēc pašvaldības piedāvājums - vairāki citi infrastruktūras projekti - ir virzīts izskatīšanai Satiksmes ministrijā un izvērtēšanai Eiropas Savienības fondu koalīcijas partneru darba grupai saskaņošanai. Marta beigās, iespējams, būs zināms šo institūciju lēmums. Lai Rīgas ostu un Rīgas pilsētu integrētu TEN-T tīklā, Rīgas domes Satiksmes departaments virza trīs projektus: Daugavgrīvas ielas un Buļļupes tilta pievedceļu pārbūve un atjaunošana, kas ietver trīs darbu fāzes: Flotes ielas pārbūve no Parādes ielas līdz ievadam ostas teritorijā, Daugavgrīvas ielas pārbūve no Lidoņu ielas līdz Ziemeļu transporta koridoram (jeb Podraga ielas ziemeļu galam) un Buļļupes tilta pievedceļu pārbūve; Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla pirmā kārta (Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai) un šā transporta mezgla otrā kārta (Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai). Kopumā šajos projektos tiks izbūvēti un pārbūvēti 9,23 kilometrus gari ielu posmi. «Šie projekti atbilst visiem izvirzītajiem kritērijiem konkrētajā programmā,» informē E. Jakrins.

***

I kārta

Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai

II kārta

Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats