23. novembris, Ceturtdiena
Vārda dienas: Zigfrīda, Zigrīda
Sākuma lapa » Sabiedrība » Čakša: Sabiedrībai ir tieksme lietot pārāk daudz medikamentu, pat ja tie nav nepieciešami
Čakša: Sabiedrībai ir tieksme lietot pārāk daudz medikamentu, pat ja tie nav nepieciešami
Autors: BNA / 8. septembris 2017, 13:17
Veselības ministre Anda Čakša intervijā Latvijas Radio norāda, ka viens no iemesliem, kāpēc bezrecepšu medikamenti Latvijā ir dārgāki nekā kaimiņvalstīs, ir sabiedrības tieksme lietot pārāk daudz dažādu medikamentu, pat ja tie nav nepieciešami.

„Veselības ministrija vēlētos, lai ilgtermiņā vairāk medikamentu varētu iekļaut kompensējamo zāļu sarakstā, tad valsts var stingrāk regulēt cenas, taču tas ir finansējuma jautājums,” pauda Čakša.

Ministre uzsver, ka ir nepieciešams izglītot sabiedrību, jo tā mēdz lietot medikamentus bez jēgas, paļaujoties uz reklāmām vai paziņu ieteikumiem. Sabiedrībai jāsaprot, ka bezrecepšu zāles arī ir medikamenti.

“Tie nav kāposti un burkāni, tie atstāj ietekmi uz veselību un mēs tos lietojam stipri par daudz”, stāsta Čakša.

Čakša informēja, ka ministrija plāno sabiedrības izglītošanas kampaņu šajā jautājumā.

Kā tika ziņots iepriekš, Latvijā liela daļa populāro bezrecepšu zāļu ir dārgākas nekā tepat kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā. To sabiedrisko mediju rubrikā “Farmācijas neredzamā vara” izpētījis Latvijas Radio.

Latvijas Radio zāļu cenas Baltijas valstīs salīdzināja, balstoties uz 25 Latvijā pārdotāko bezrecepšu zāļu topu. Izvēlētas tieši bezrecepšu zāles, jo recepšu zāļu cenu salīdzināt būtu teju neiespējami. Valstīs atšķiras kompensējamo zāļu sistēmas, zāļu klāsts un arī pacienta līdzmaksājums. Nākamais kritērijs – katrā valstī Latvijas Radio izvēlējās lielākos aptieku tīklus. Cenu salīdzinājumā nav iekļautas zāles ar atlaidēm.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats