20. aprīlis, Sestdiena
Vārda dienas: Mirta, Ziedīte
Sākuma lapa » Sabiedrība » Par Latvijas augļiem, ogām un dārzeņiem būs jāmaksā dārgāk
Par Latvijas augļiem, ogām un dārzeņiem būs jāmaksā dārgāk
Autors: Anete Jansone, BIZNESS.LV / 10. augusts 2017, 11:43
Sliktās ražas dēļ par Latvijā audzētajiem augļiem un ogām būs jāmaksā vairāk nekā citus gadus, intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja kooperatīva “Mūsmāju dārzeņi” valdes priekšsēdētāja Edīte Strazdiņa.


Srazdiņa norādīja, ka vairāku dārzeņu ražas šogad būs labas vai pat ļoti labas, savukārt ogām un augļiem – vājas.

Pēc ekspertes prognozēm, šogad būs ļoti laba kāpostu, kartupeļu, burkānu un biešu raža, kura gan būs nedaudz vēlāka nekā parasti. Savukārt pamaza būs ķirbju un citu kabačveidīgo raža. Sliktākas būs arī augļu un ogu ražas.

Tādējādi par Latvijā audzētajiem augļiem un ogām būs jāmaksā vairāk nekā citus gadus.

“Augļu un dārzeņu pārdevējiem, kas tirgū apgalvo, ka viņu prece ir no Latvijas, var uzticēties par 50%,” pauda eksperte.

Viņa norādīja, ka tirgū pārdotie augļi un ogas 50% gadījumu, kad tiek nosaukti kā Latvijā audzēti, patiesībā ir ievesti no ārzemēm. Lai pircējs atpazītu, vai prece patiešām ir no Latvijas, jāuzdod kontroles jautājumi, piemēram, tirgotājam jāzina saimniecība, no kurienes nākuši lauku labumi, tās atrašanās vieta un telefons.

Tāpat esot jāseko sezonalitātei – “Latvijas burkāni un kartupeļi šobrīd nav mega lieli,” sacīja Strazdiņa.

Pēc viņas domām, pašmāju labumu audzētāji savu preci Rīgas nakts tirgū nevar piedāvāt konkurētspējīgos apstākļos, jo labākās vietas ir aizņēmuši Polijas preču tirgotāji. “Konkurēt ar valstīm, kur ir siltāks klimats, mums ir grūti, jo, lai gan darbaspēks mums ir lēts, nodokļu politika nav labvēlība,” atzina Zemnieku Saeimas pārstāve.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats