Vairākas no Saeimā pārstāvētajām partijām ir vājas, kuras Latvijas politiskās sistēmas apstākļos veido nestabilas koalīcijas no dažām partijām, intervijā laikrakstam “Diena” paudis satiksmes ministrs Aivis Ronis, kurš nesen paziņojis par atkāpšanos.
Viņš pauda pārliecību, ka eiro ieviešana Latvijā būs zināms stabilizators, kas ļautu ar paļāvību investoriem skatīties uz mūsu valsti, neņemot vērā šejienes fragmentāro politisko sistēmu.
Tāpat viņš atzina, ka viens no iemesliem, kādēļ atkāpies, saistīts ar to, ka Ronis vairs nevar palīdzēt ne koalīcijai, ne opozīcijai. “Viņiem ir jātiek galā. Kā es jau lietoju analoģiju, kuru ASV lieto attiecībā pret Eiropu. Amerikāņi saka: kam jāzvana uz Eiropu, lai uzzinātu Eiropas viedokli? Iedodiet mums vienu telefona numuru. Es pieļauju, ka valdošajai koalīcijai iekšēji nav skaidrs, kam jāzvana, lai mēs uzzinātu koalīcijas viedokli. Tam vajadzētu būt premjeram... Un premjeram ir visas iespējas sapurināt koalīciju,” teica Ronis.
Viņš arī piebilda– lai arī valdības vadīšanas darbs ir grūts, alternatīvas pašreizējam Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim viņš tomēr neredz.
Savukārt jautājot par viņa iespējamiem pēctečiem satiksmes ministra amatā, Ronis atzina, ka visi publiski izskanējošie kandidāti būtu piemēroti, tostarp arī viņa pašreizējais padomnieks Kaspars Ozoliņš. “Bet es negribu dot padomus koalīcijai. Tai pašai ir jāsanāk kopā un jāsapurinās,” viņš piebilda.
Pašreizējais satiksmes ministrs par savu lēmumu pamest darbu valdībā publiski pavēstīja pagājušajā nedēļā. Dombrovskis pieļāva, ka šāds Roņa lēmums varētu būt saistīts ar skandālu par algu palielināšanu valsts kapitālsabiedrībā “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) un ministra nepiekāpšanos jautājumā par algu samazināšanu.
Ronis satiksmes ministra amatā stājās 2011.gada 26.oktobrī.