24. janvāris, Piektdiena
Vārda dienas: Eglons, Krišs, Ksenija
Sākuma lapa » Sabiedrība » Uzņēmumi atšķirīgi apliecina savu patriotismu un piederību Latvijai
Uzņēmumi atšķirīgi apliecina savu patriotismu un piederību Latvijai
Autors: BNA / 22. februāris 2012, 10:58
Pēc notikušā referenduma vairāk nekā iepriekš sabiedrībā atsākušās diskusijas par iedzīvotāju, noteiktu valsts reģionu un uzņēmumu piederības sajūtu Latvijai, kā arī patriotismu un vēlmi skaļi paust savu nacionalitāti. Sabiedrisko procesu izpētes un žurnālistikas centrs vērsās pie vairākiem uzņēmumiem, lai izpētītu, cik lielā mērā Latvijas izcelsme sekmē vai gluži otrādi – apgrūtina viņu darbību.


Kartona iepakojuma ražotājs SIA Aimax piedāvā ražotājiem īpaša dizaina kastes Latvijas valsts kontūras formā, kas, kā norāda uzņēmuma projektu vadītāja Ilona Rimševica, jau izpelnījušās lielu interesi. “Mēs uzskatām, ka Latvija kā mūsu un citu ražotāju izcelsmes vieta kalpo kā atbalsts uzņemējdarbībai. To pareizi izceļot, un parādot mūsu valsts labākās kvalitātes, iespējams iesaistīt gan vietējo iedzīvotāju uzmanību, gan arī gūt panākumus ārvalstīs. Mūsuprāt, ir daudz un dažādi veidi, kā nest Latvijas vārdu pasaulē. Viens no tiem ir īpaša dizaina iepakojums,” norāda SIA Aimax projektu vadītāja Ilona Rimševica.

Vēl viens no veidiem, kā pircējiem atgādināt par produkta izcelsmi un to papildus uzsvērt ir īpašas preču zīmes. Z/S “Veckūkuri” uz saviem jogurtiem izvietojuši īpašu norādi “Latvijas Produkts”, tādējādi apliecinot produkta izcelsmi un norādot uz to, ka Latvijas produktiem ir īpašā vērtība.

“Lai arī joprojām Latvijā esam gana kritiski pret savu valsti un tajā notiekošo, patriotisma un piederības sajūtas ir mūsos. Cilvēki daudz labprātāk veikalā iegādājas Latvijas produktus, savukārt, uzņēmumi, kuriem tiešām rūp vides un ekonomikas attīstība apliecina sevi kā vietējo ražotāju,” skaidro Z/S “Veckūkuri” saimniece Ilvija Jakovina.

Arī citi aptaujātie uzņēmumi, kas komunikācijā ar sabiedrību, sadarbības partneriem un konkurentiem, izmanto vērst lielāku uzmanību uz Latviju kā uzņēmējdarbības vidi un produktu izcelsmes vietu, uzskata sevi par patriotiem. “Uzņēmumi, kas vēlas savu produkciju īpaši izcelt un parādīt, ka tā tapusi no vietējam izejvielām, ka to ražo mūsu pašu cilvēki, ir visā Latvijā – Kurzemē, Zemgalē, Vidzemē un Latgalē vienlīdz patriotiski noskaņoti. Lai arī atrodamies globālajā tirgū, vietējā piederība dod stabilitāti un pārliecību, ko novērtē pircēji Latvijā un pamana ārvalstnieki. Uzņēmumi, kas ar lepnumu nes Latvijas vārdu parasti ir pārliecinoši par savu sniegumu un produktu kvalitāti,” atzīmē preču zīmes “Latvijas Produkts” pārstāve Ieva Rozenberga.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Aimax, kartona iepakojums, Latvija

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats