20. aprīlis, Sestdiena
Vārda dienas: Mirta, Ziedīte
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Zemo cenu veikals Lidl varētu pārņemt lielāko tirgus daļu
Zemo cenu veikals Lidl varētu pārņemt lielāko tirgus daļu
Autors: BNA / 28. augusts 2017, 15:35
Šobrīd Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības līderi – “Maxima” un “Rimi” – aizņem aptuveni 60% tirgu, bet, ienākot vācu zemo cenu veikalam “Lidl”, šī daļa varētu sarukt, vēsta raidījums “LNT Ziņu TOP 10”.


“Runājot par konkurences veselīgumu, protams, ir ideāli, ja tirgū ir līdzvērtīgi spēlētāji trīs. Trešais spēlētājs ir tas, kas piedod asumu. Peļņa samazinās, kad ir vairāk spēlētāju. Pozitīvais, ka liek arī ieguldīt attīstībā, peļņa paliek nevis uzņēmumam, paši sev dividendes izmaksā,” raidījumam pauž Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama.

„Lidl” apgrozījums ir astoņas reizes lielāks nekā, piemēram, “Rimi”, tomēr par to vai mūs sagaida šī lielā spēlētāja ienākšana Latvijā, esot pāragri spriest. Tomēr rezervētās zemes un pasūtītie veikalu būvniecības projekti liecina, ka tas varētu notikt.

“Lidl” pēc savas stratēģijas vienmēr ies lielajās pilsētās ar apjomu un ar lētāku piedāvājumu. Viens ir tas, kas nav pārstāvēts Latvijā, ir “diskaunteri” jeb zemo preču veikali. Konkurence saasināsies Rīgā un pašās lielākajās pilsētās. Varētu izlīdzināties tirgus daļas. Piemēram, “Rimi” un “Maxima” varētu samazināties tirgus,” skaidro Zviedrijas Ekonomikas augstskolas un Baltijas starptautiskā ekonomikas politikas studiju centra asociētais pētnieks Lauris Grāvelis.

Kā uzskata eksperti, konkurence viennozīmīgi ir sagaidāma un tur varētu būt novērojama arī cenu maiņa dažādām precēm un produktiem.
Kamēr pārliecinošais „Lidl” vēl nav ieņēmis vietu Latvijas tirgū, to aktīvi dara „Maxima”. Tā jau šobrīd ieņēmusi “Prismas” vietu “Domina Shopping” centrā, cer iekļūt arī “Riga Plaza” un Grostonas ielā. “Maxima” iecerējusi paplašināties arī reģionos.

”“Rimi” un “Maxima” tirgus daļas ir vienkārši grandiozas priekš viena tirgus, vispār pat pārāk daudz grandiozas. “Rimi” un “Maxima” kļūst tādi nervozāki cenu ziņā un būs spiesti rēķināties un diezgan daudzās produktu grupās palaist savas cenas uz zemi, uz leju,” saka Biznesa augstskolas “Turība” docente Renāte Cāne.

Latvijā šobrīd darbojas septiņas lielas pārtikas veikalu ķēdes, kas atvērušas vairāk nekā 2000 iepirkšanās vietu. Šobrīd Latvijā ir 119 “Rimi” un “Supernetto”, 155 “Maxima” veikali, iepirkumu grupu 266 “top!” veikali, vairāk nekā 700 “LaTs” un 560 “Aibe” veikali, kā arī 180 “Elvi” un ap 100 “Mego/Vesko” veikali.

Jau vēstīts, ka jūlija beigās Latviju pāršalca ziņa par Vācijas zemo cenu veikalu ķēdes “Lidl” iespējamo ienākšanu Latvijā. Viens no “Lidl” veikaliem tiek plānots Purvciemā.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats