19. aprīlis, Piektdiena
Vārda dienas: Fanija, Vēsma
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Gulbis: NP Foods pārdošana uzņēmumam paver jaunas iespējas
Gulbis: NP Foods pārdošana uzņēmumam paver jaunas iespējas
Autors: BNA.LV / 27. augusts 2014, 13:00
“Orkla” noslēgusi vienošanos ar uzņēmumu “Nordic Partners Food Limited” par “NP Foods” iegādi. Līdz ar to “Orkla” īpašumā nonākuši arī “NP Foods” piederošie uzņēmumi – “Laima”, “Gutta”, “Staburadze”, “Margiris” un “Staburadzes Konditoreja” , informē uzņēmumā “Laima”.


Ar šo darījumu “Orkla” divkārt palielina savu biznesa apjomu Baltijā, kļūstot par vienu no lielākajām plaša patēriņa produktu kompānijām reģionā.

“Vairāk nekā 140 gadu tradīcijām bagātais uzņēmums “Laima” ir viens no spēcīgākajiem saldumu zīmoliem Baltijas valstīs. Šī un citu atpazīstamu Latvijas zīmolu iegāde ir stratēģiski svarīga “Orkla” grupai, jo nostiprina mūsu pozīcijas Baltijā,” tā Peters A. Ružička (Peter A. Ruzicka), “Orkla” prezidents un izpilddirektors.

“Laima” ir leģendārs šokolādes zīmols, kas aptver vairāk nekā 30% Latvijas šokolādes tirgus. Vietējie zīmoli “Selga”, “Staburadze”, “Gutta”, “Everest”, “Fresh Walk” un “Pedro” paaugstinās “Orkla” grupas pozīcijas Baltijas cepumu, toršu, sulu, ūdens un gatavo ēdienu tirgū.

“Orkla” grupu Baltijas valstīs jau pārstāv plaša patēriņa produktu ražotāji – “Latfood” un “Spilva” Latvijā, “Kalev”, un “Põltsamaa Felix” Igaunijā, “Suslavičius-Felix” Lietuvā, kuriem ir pārliecinošas tirgus pozīcijas saldumu, gatavo ēdienu un tomātu mērču segmentos.

“Mēs strādājam ar lokāliem, spēcīgiem zīmoliem, kuriem ir vadošas pozīcijas tirgū. “NP Foods” kompāniju iegāde ir “Orkla” grupas mērķtiecīga stratēģija, kas stiprina mūsu kā līderu pozīcijas tirgū,” skaidro Kristers Abergs (Christer Åberg), “Orkla Confectionery & Snacks” izpilddirektors.

“Orkla” grupas veiktā “NP Foods” iegāde sniedz mums pieeju jaunām tehnoloģijām, padziļinātām zināšanām un uz detalizētu dokumentāciju balstītai pārtikas drošības sistēmai. Tas ļaus mums attīstīt mūsu vēsturiskos zīmolus arī nākotnē un paver jaunas iespējas uzņēmumam,” norāda “NP Foods” valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

“NP Foods” konsolidētais apgrozījums 2013.gadā veidoja 77,1 milj. EUR, bet konsolidētā peļņa pirms nodokļiem, procentiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) – 7,5 milj. EUR. “NP Foods” pieder četras ražotnes Latvijā un viena – Lietuvā. “NP Foods” uzņēmumos strādā 1100 darbinieki.

Šajā darījumā “Orkla” iegādājas 100% kapitāldaļu “NP Foods” uzņēmumos (AS “Laima”, AS “Gutta”, SIA “NP Foods”, AS “Staburadze”, UAB “Margiris” un SIA “Detente”) no uzņēmuma “Nordic Partners Foods Ltd”, kā īpašnieki ir Latvijas investīciju kompānija “Nordic Partners” un Islandes fonds “BIL ehf”.

Darījums par pilnīgi pabeigtu būs uzskatāms brīdī, kad tiks saņemts apstiprinājums no konkurences padomēm Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Saskaņā ar abpusēju vienošanos, darījuma summa netiek atklāta.

“Orkla” ir līderis plaša patēriņa produktu, kā arī mazumtirdzniecības, pārtikas pakalpojumu, maiznīcu un konditoriju konceptuālo risinājumu piegādē Ziemeļvalstīs, Baltijā, atsevišķos Centrāleiropas tirgos, Krievijā un Indijā. “Orkla” ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēta kompānija; tā bāzēta Oslo, Norvēģijā. “Orkla” apgrozījums 2013. gadā bija 33 miljardi NOK (3,93 miljardi EUR), un grupā strādāja 17 000 darbinieku.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: NP Foods, Orkla

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats