18. aprīlis, Ceturtdiena
Vārda dienas: Jadviga, Laura
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Iepērkoties iedzīvotāji arvien biežāk priekšroku dod Latvijas produktiem
Iepērkoties iedzīvotāji arvien biežāk priekšroku dod Latvijas produktiem
Autors: BNA / 7. novembris 2012, 10:26
Kā apliecina biroja “Latvijas Produkts” sadarbībā ar Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra (SDTIC) veiktā aptauja, izdarot pirkšanas lēmumu, Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk priekšroku dod vietējiem produktiem, tādējādi arī apliecinot savu patriotismu.


Uz jautājumu – kādas patriotiskas aktivitātes īstenojat ikdienā – trīs populārākās atbildes bija: maksāju nodokļus (to apliecināja 89% respondentu), protu Latvijas Valsts himnu (81% respondentu) un pārsvarā izvēlos Latvijā ražotas preces un pakalpojumus (72% respondentu). Iedzīvotāji norāda, ka veikalos īpaši meklē vietējos produktus un jūtas vīlušies arī tad, ja Latvijas produktu vietā nākas izvēlēties kaimiņvalstu ražojumu.

“Aptaujas rezultāti vēlreiz apliecina iedzīvotāju vēlmi un spēju atbalstīt vietējos ražotājus, novērtēt preces un pakalpojumus, ko ražo Latvijas uzņēmumi, lai arī nereti to aktīvākai lietošanai ikdienā rodas dažādi šķēršļi – finansējums, pieejamība un citi. Lai sniegtu atbalstu gan iedzīvotājiem, gan ražotājiem, birojs “Latvijas Produkts” aktīvi darbojas, lai sabiedrību plašāk iepazīstinātu ar šiem produktiem un padarītu tos atpazīstamākus, redzamākus veikalu plauktos,” stāsta biroja “Latvijas Produkts” pārstāve Ieva Rozenberga.

No 1. novembra, Latvijā norisinās visaptveroša kampaņa Latvijas vietējo produktu iepazīšanai, popularizēšanai un izcelšanai, tādējādi atbalstot vietējos ražotājus un pakalpojumu sniedzējus, kā arī Latvijas ekonomiku kopumā. Kampaņas laikā Latvijas iedzīvotāji tiks pastiprināti informēti par precēm un pakalpojumiem, kas ir ražoti Latvijā. Uzņēmumi, kas pieteikušies dalībai informatīvajā kampaņā, iepazīstinās patērētājus ar savu produkciju, apstiprinot tās kvalitāti un izcelsmi. Galvenās aktivitātes plānotas ar mērķi veicināt vietējo uzņēmumu produkcijas atpazīstamību, kā arī informēt iedzīvotājus, ka, izvēloties Latvijas preci, ieguvējs ir ražotājs, patērētājs un Latvijas valsts kopumā.

Ar preču zīmi “Latvijas Produkts” tiek marķēti produkti, kuru tapšanā lielākā pievienotā vērtība (vismaz 51%) radīta Latvijā, un kas atbilst noteiktiem kvalitātes kritērijiem.

Aptauja tika veikta no 22. oktobra līdz 4. novembrim, ar interneta starpniecību aptaujājot 908 Latvijas iedzīvotājus no dažādiem reģioniem, vecumā no 18 – 67 gadiem. Šādas aptaujas SDTIC veic regulāri, reizi mēnesī apzinot iedzīvotāju noskaņojumu un attieksmi sabiedriski aktuālos un nozīmīgos jautājumos.



Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Latvijas produkti, Latvijas Produkts

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats