16. aprīlis, Otrdiena
Vārda dienas: Alfs, Mintauts
Sākuma lapa » Uzņēmējdarbība » Ronis uzskata, ka LDz peļņa nav jāieskaita valsts budžetā
Ronis uzskata, ka LDz peļņa nav jāieskaita valsts budžetā
Autors: Apollo.lv / 6. jūlijs 2012, 17:45
Esošā valsts ekonomiskā attīstība liecina, ka šobrīd ir īstais brīdis, lai ļautu valsts uzņēmumiem izmantot savu iepriekšējā gadā gūto peļņu un novirzīt to uzņēmumu attīstībā, uzskata satiksmes ministrs Aivis Ronis.


Kā portālam «Apollo» pavēstīja ministra pārstāvis Aivis Freidenfelds, Ronis domā, ka valdībai lemjot par valsts kapitālsabiedrību peļņas ieskaitīšanu valsts budžetā, ir jābūt tālredzīgai un jālemj atbildīgi. «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) pagājušajā gadā ir strādājis ar 6,16 miljonu latu peļņu, un šie ir paša dzelzceļa nopelnītie līdzekļi, kas iegūti galvenokārt no ārvalstu kravu nosūtītājiem, un ir nepieciešami plānotajām investīcijām.

«Esošā dzelzceļa caurlaides spēja ir tuvu maksimumam, būtiski ir nodrošināt drošību pasažieru un kravu pārvadājumos, līdz ar to uzņēmumam nepieciešami ievērojami finanšu resursi infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā,» norāda Ronis.

Tā kā valsts šobrīd nepiedalās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas līdzfinansēšanā, kā tas tiek darīts citās Eiropas valstīs, tad bez adekvātiem ieguldījumiem attīstībā un infrastruktūrā dzelzceļš pakāpeniski zaudēs konkurētspēju, jo LDz jau šobrīd gadā neremontē pilnā apjomā tik daudz sliežu ceļu kilometru, cik tas būtu nepieciešams saskaņā ar dzelzceļa pārvadājumu pieauguma dinamiku. Kā arī pastāv liels risks, ka neļaujot tagad uzņēmumam ieguldīt attīstībā, pēc trīs gadiem valsts saņem trīs reizes mazāk nodokļu ieņēmumos nekā tas ir šobrīd.


Diskusija par rakstu (0)

Atslēgvārdi: Aivis Freidenfelds, Aivis Ronis, Latvijas Dzelzceļš, valsts budžets

Saistītie raksti

Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk

Ekonomika.lv ziņas
Jaunākie komentāri
Reklāma
Mediju apskats