25. aprīlis, Ceturtdiena
Vārda dienas: Bārbala, Līksma
Sākuma lapa » IT un sakari » Mobilo sakaru nozarē lielāki ieņēmumi un migrējoši klienti
Mobilo sakaru nozarē lielāki ieņēmumi un migrējoši klienti
Autors: Ilze Šteinfelde / NRA.lv / 31. janvāris 2017, 11:35

 Vienas no lielākajām pārmaiņām pēdējo gadu laikā pērn piedzīvojusi mobilo sakaru nozare – maijā par tarifu kāpumu paziņoja Bite Latvija, vasaras vidū savu pakalpojumu cenas paaugstināja arī Tele2. Latvijas mobilais telefons (LMT) tarifu uzbūves struktūru mainīja decembrī, tie kļuva izdevīgāki, zvanot uz ārvalstīm vai dodoties ārpus Latvijas.


Šo aktivitāšu rezultātā Tele2 izdevās kāpināt apgrozījumu, bet tajā pašā laikā nācās zaudēt aptuveni 13 tūkstošus klientu, liecina Tele2 grupas provizoriskais 2016. gada finanšu ziņojums. LMT savukārt ieguva 78 tūkstošus jaunu lietotāju un arī gadu beidza ar apgrozījuma pieaugumu. Bite Latvija sabiedrībai vairs neatklāj savus finanšu datus. Bites komunikācijas menedžere Anete Jansone Neatkarīgajai uzsvēra, ka «tā nolemts kopā ar investoriem, gan ņemot vērā to intereses, gan arī to, ka klientiem jau galu galā šie cipari neko neizsaka».

2016. gads ir otrais gads, kad mobilo sakaru operatoru ieņēmumi pēc krīzes ir atsākuši kāpumu. LMT preses sekretāre Elīna Lidere uzņēmuma apgrozījuma pieaugumu par 6% (līdz 190 miljoniem) eiro skaidro ar mobilā interneta popularitāti un lietu interneta attīstību. EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) pērn bijusi 62,4 miljoni eiro liela, rentabilitātes radītājs - 32,9%. Pērn saglabāts arī LMT investīciju apjoms sakaru infrastruktūrā - 28,4 miljoni eiro. Vienlaikus LMT pieslēgumu skaits palielinājies līdz 1 210 000, kas ir par 78 tūkstošiem vairāk nekā gadu iepriekš. LMT prezidents Juris Binde Neatkarīgajai atklāj, ka pieslēgumu skaita palielinājums ir bijis gan pateicoties lietu interneta attīstībai, gan jauniem klientiem, raksta NRA.LV

E. Lidere stāsta, ka pērn gandrīz dubultojies datu patēriņš LMT tīklā, pieaugot par 45%. Pasaules līmenī Latvija ir līderos pēc mobilā interneta patēriņa, liecina vadošās telekomunikāciju pētniecības kompānijas Tefficient 2016. gadā apkopotie dati. «Mums priekšā ir vēl tikai Somija. Esam apsteiguši tādas OECD valstis kā Zviedrija, Dienvidkoreja un ASV. No kaimiņiem Igaunija ir tikai desmitajā vietā un Lietuva vēl zemāk,» teic E. Lidere. 

Pie pagājušā gada sasniegumiem uzņēmums min arī faktu, ka LMT viens no pirmajiem pasaulē pērn 4G mobilā interneta tīklā ieviesa mājas viedtelevīziju un arvien lielāku popularitāti gūst mobilā televīzija LMT Straume, kas pieejama arī LMT viedtelevīzijā. 2016. gadā LMT Straumē bija vairāk nekā 500 tiešraižu un video sižetu, kuru skatījumu skaits pārsniedzis 3,1 miljonu. 

Savukārt Tele2, neskatoties uz klientu skaita samazinājumu, uzskata, ka 2016. gadā uzņēmums ir sasniedzis pēdējo gadu labāko darbības rezultātus - apgrozījums pārsniedzis vairāk nekā 105 miljonus eiro, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2015. gadā. Tele2 peļņa no pamatdarbības jeb EBITDA sasniedza 33,6 miljonus eiro, pieaugot par 6,5%, salīdzinot ar 2015. gadu. Rentabilitātes rādītājs pērn bijis 31,9% apmērā. 

Uzņēmums lepojas, ka, investējot 9,4 miljonus eiro, 4G tīkla pārklājums 2016. gada beigās sasniedzis 97% Latvijas teritorijas, kurā dzīvo 99% mūsu valsts iedzīvotāju. Savukārt 4G+ tīkls šobrīd ir pieejams 26% iedzīvotāju 44 apdzīvotās vietās visā Latvijā, savukārt Rīgā, Jūrmalā, Rēzeknē, Daugavpilī un Ventspilī jau darbojas Tele2 4G++ tīkls. 

Uzņēmums sola arī šogad turpināt investīcijas 4G+ un 4G++ tīklu pārklājumā un uzsākt 5G testus.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk
Jaunākie komentāri
Mediju apskats