"2019. gadā mums vēl kaut kādas astītes no Eiropas naudām paliek, bet 2020. gads būs pilnīgi tukšs," Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" atzina ceļu būvkompāniju biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" vadītājs Andris Bērziņš.
"Tas nav kā veikalā desu nopirkt," viņš izteica salīdzinājumu un pastāstīja, ka sagatavošanas darbi ir jāplāno, vēl pirms sākas ceļa būvniecība - jādomā par investīcijām, personāla apmācību, tehnikas iepirkšanu. Tomēr pašlaik nav skaidrs, vai nauda un līdz ar to iepirkumi būs.
Bērziņš norādīja uz to, ka 2020. gadā vairs nebūs viena trešā daļa pasūtījumu, kas nozīmē 120-140 miljonus eiro. "Vienai trešajai daļai uzņēmumu jāklapējas ciet vai jāpārorientējas," pauda eksperts.
"Latvijas ceļu būvētājs" vērsies arī pie finanšu ministres Danas Reiznieces-Ozolas (ZZS), lai viņa paskaidro, kas būvniekus sagaida nākotnē.
Vienlaikus Bērziņš atzina, ka uzņēmums gatavs arī pārorientēties uz citiem pasūtījumiem, ja valsts naudas vairs nebūs.
Problēma aktualizējusies laikā, kad partijas pirms 13. Saeimas vēlēšanām nepiedāvā risinājumus ceļu remontu finansēšanai pēc ES naudas apsīkšanas.