28. marts, Ceturtdiena
Vārda dienas: Ginta, Gunda, Gunta
Sākuma lapa » Būvniecība, arhitektūra » Mežaparka estrāde: ar cerību, bet bez ticības
Mežaparka estrāde: ar cerību, bet bez ticības
Autors: Antra Gabre / NRA.lv / 27. marts 2017, 13:48
Mežaparka estrādes pārbūves pirmās kārtas iepirkuma konkursā saņemti trīs piedāvājumi, un tie visi par daudziem miljoniem eiro pārsniedz tā dēvētās kontroltāmes jeb paredzētā finansējuma apmērus. Pieļaujams būtu līdz 10 procentu liels sadārdzinājums, taču, ja visu pretendentu piedāvājums ievērojami pārsniedz paredzēto finansējumu, tad vai nu starp uzņēmumiem ir bijusi neatļauta vienošanās, kas nav neiespējama, taču ir nekaunīga rīcība un samērā viegli konstatējams pārkāpums, vai arī ir kļūda projekta ekonomiskajos aprēķinos.


Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs Neatkarīgajai teica, ka sadārdzinājums attiecībā pret paredzēto finansējumu ir no sešiem līdz desmit miljoniem eiro, visi trīs pretendenti nav savstarpēji saistīti, tās ir Igaunijas, Somijas, Lietuvas un pašmāju kompānijas. Īpašuma departaments konkursā saņēma trīs piedāvājumus - no personu apvienības (PA) Lemminkainen (kas sastāv no SIA Lemminkainen Latvija un Lemminkainen Eesti), PA LNK, RERE un PA Monum&Litana (SIA Monum un UAB Litana ir Ko).

O. Burovs norādīja, ka tehniskajā projektā acīmredzot ir nepareizi sagatavota ekonomiskā daļa, tāpēc arhitektiem un projektētājiem lūgts izvērtēt, kādēļ starpība ir tik liela. «Nav normāli, ka summa tik ļoti atšķiras no kontroltāmes,» teica Īpašuma departamenta direktors. Pēc tam Īpašuma departaments pārbaudīs katru pretendentu un neskaidrību gadījumā pieprasīs papildu informāciju no uzņēmumiem. Viens no Mežaparka Lielās estrādes pārbūves projekta autoriem arhitekts Juris Poga gan bilda par būvniecības izmaksu atšķirībām dažādās valstīs, no kurām nākuši konkursa pretendenti, kā arī attaisnojās, ka projekta ekonomiskās daļas izstrādātājs nav būvnieks.

O. Burovs pieļauj, ka labākajā gadījumā lēmumu par konkursa uzvarētāju varētu pieņemt pēc nedēļas. Optimistiskākā prognoze: ja konkursa dalībnieki atkal nesāks pārsūdzēt Īpašuma departamenta lēmumu, līgumu ar būvnieku varētu parakstīt uzreiz pēc Lieldienām. Ja būvnieki iesniegs sūdzības, tad projektu uzsākt nebūs iespējams. Zīmīgi, ka sūdzības par konkursa nolikumu iesniedz ārzemju kompānijas, iespējams, tādējādi liekot sprunguļus riteņos vietējam būvniekam. Taču Latvijas būvnieku piedāvātās izmaksas nebūt nav pašas lētākās - sadārdzinājums pret kontroltāmi ir 9 000 000 eiro.

Tā kā visu trīs būvnieku piedāvātās izmaksas ir krietni augstākas, nekā plānots, O. Burovs atzina: «Skaidrs, ka kopējās izmaksas Mežaparka estrādes pārbūvei būs nevis 45 miljoni eiro, bet krietni vairāk.» Pašreiz vēl nav lemts, kur iegūt papildu līdzekļus, jo par galējo summu piektdien, kad Īpašuma departamentā notika iknedēļas Mežaparka estrādes pārbūves projekta sanāksme, vēl nav bijusi informēta ne Rīgas domes vadība, ne Kultūras ministrija. Pagājušajā gadā Rīgas domei šī projekta īstenošanas abām kārtām tika piešķirts aizņēmums 45 miljonu eiro apmērā, tātad pirmajai kārtai finansējums pietiks, bet nākamgad, visticamāk, Rīgas domei vajadzēs ņemt aizņēmumu par lielāku summu, lai finansējums pietiktu arī otrajai kārtai.

Mežaparka Lielās estrādes pārbūves pirmās kārtas iepirkuma konkurss ieilga par vairākām nedēļām, jo Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) bija iesniegtas SIA Balt Trest, Lemminkainen Latvija un SIA Bildberg sūdzības par iepirkuma nolikumu. Balt Trest un Lemminkainen Latvija sūdzības IUB noraidīja, savukārt Bildberg nolēma iesniegto sūdzību atsaukt.

***

PAR PROJEKTU

Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcijas projekts tiks īstenots divās kārtās:

• 2018. gadā tiks pārbūvēta skatītāju zona,

• līdz 2020. gadam tiks rekonstruēta estrāde ar pārsegumu kupola formā.

Plānots, ka projekta būvniecība sāksies šovasar un Mežaparka estrāde tiks nodota ekspluatācijā 2018. gada
18. jūnijā.

• Kontroltāmē paredzēts, ka Mežaparka estrādes būvniecības pirmā kārta izmaksās 23 miljonus eiro. No tiem

43 procenti finansējuma paredzēti skatītāju laukam, 22 procenti skatītāju lauka aprīkojumam, 25 procenti piebraucamajiem ceļiem un 10 procenti ārējiem inženiertīkliem.



Diskusija par rakstu (0)
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tavs komentārs:

 Rādīt aizvērtās ziņas
 Rādīt visu saturu
 Krāsaini attēli
 Rādīt reklāmu
Manu ziņu portfelis
Neesi pievienojis savas ziņas.
TOP3 ziņas
Vairāk
Jaunākie komentāri
Mediju apskats