Tuneļa izbūve Āgenskalnā “Rail Baltica” ietvaros atgādina fantastiku,
LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja Rīgas vicemērs Andris Ameriks.
“Skaidrs, ka “Rail Baltica” ir vajadzīgs un “Rail Baltica” iet garām
Rīgai pa Salaspils pusi. Iebraukšana Rīgā, dzelzceļa stacijas
rekonstrukcija, bez šaubām, ir vajadzīga, jo ne tikai visi vilcieni
staigās no Helsinkiem līdz Berlīnei, bet arī no Rīgas uz Berlīni. Tajā
pašā laikā rakt tuneli liekas tāda fantastika jeb kosmodroma būvēšana uz
Mēness,” sacīja Ameriks.
Viņš uzsvēra, ka nepieciešams aprēķināt tuneļa izmaksas, norādot, ka
tā mērķis tunelim ir savienot lidostu ar dzelzceļa staciju. Rīgas
vicemērs gan skaidri nenorāda, ka būtu pret tuneļa izveidi, tomēr
vienlaikus piebilst, ka ir gatavs izskatīt arī citus alternatīvus
variantus, piemēram, ātrā tramvaja līniju.
“Man šķiet, ka tās izmaksas, parakties ar milzu tuneli zem visa
Āgenskalna, man uz šodienu šķiet, ka tas ir no Herberta Velsa
fantastikas,” atzina vicemērs.
Jau vēstīts, ka projekta “Rail Baltica II” ietvaros plānots izbūvēt tuneļi zem Āgenskalna.
Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 mm jeb
Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai
ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu
metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni (un tālākā nākotnē
pagarinot maršrutu līdz Venēcijai).
“Rail Baltica” trase 265 kilometru garumā stiepjas cauri Latvijai,
skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes,
Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes,
Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju.