Jānis Roze
biznesa psihologs, uzņēmumu vadības konsultants
Pievienots 2012 gada 6. janvārī | 0 komentāri
Krīzes laikā cilvēki (daži arī sev nemaz nemanot) uzņemas visus iespējamos un neiespējamos darbus – rotējot darbs-māja-darbs-māja karuselī. Sekas ir bieži redzētas – pietrūkst spēka profesionālajai un personīgajai izaugsmei, ģimenei utt., jo cilvēku prātos ir iesakņojies, ka tikai sūri strādājot ir iespējams ‘izsisties’ un kaut ko sasniegt. Bet ir cilvēki, kas visu paveic, paliekot dzīvespriecīgi un enerģiski, realizējot savus sapņus darbā un mājās, ir atsaucīgi un harizmātiski vadītāji. Atšķirība starp abām cilvēku grupām ir ne tikai laika plānošanā, bet arī mērķu esamībā un spējā labāk pārvaldīt savu psihi. Protams, ir jāstrādā, bet, ja darbs ir hobijs – vai tad tas ir darbs? 
Pievienots 2011 gada 11. novembrī | 0 komentāri
Mūsdienās apkārtējā vide mainās arvien ātrāk – uzskati, ieradumi, tehnoloģijas, izzūd robežas starp nesen vēl tik patstāvīgām nozarēm un arī valstīm. Organizācijām tāpat ir jāmainās līdzi laikam. Tāpēc arvien pieprasītāki kļūst jauni organizāciju pārvaldības paņēmieni. Savlaicīgi reaģēt uz vides izmaiņām, iesaistīties sacīkstēs, uzņemt ātrumu jaunā apgūšanā – šie sportiskie termini kļūst par vienu no svarīgākajiem aspektiem. Tās organizācijas, kas ātri nereaģē – ātri nogrimst! Un tas ir attiecināms uz visiem, pat ļoti lieliem uzņēmumiem. Tā, savulaik, Polaroid noignorēja digitālo kameru parādīšanos (Polaroid 2000.g. – 40% tirgus daļa, bet 2001.g. - bankrotēja), savukārt visā pasaulē pazīstamais Tower Records – mūzikas uz CD nesēja pārdošanas firma Megastore - likās nemanām iPod parādīšanos 2001.g. (Megastore bankrotēja 2004). Noklepojās gan Kseroks (2000.g. no mīnusiem to izvilka CEO Anne Mulcahy), gan tagad Nokia piedzīvo ne labākos laikus. 
Pievienots 2011 gada 2. novembrī | 1 komentārs
Neskatoties uz to, ka visi vienā balsī – cilvēki un organizācijas - proklamē, ka krīzē izdzīvot nevar, atrodas dažas organizācijas, kuras krīze nav skārusi, un tās pat intensīvi attīstās. Viens no svarīgākajiem ekonomiskās attīstības faktoriem ir inovācijas (M.Porter, 2003 un vēlākiem pētījumiem, piem. The Ernst & Young, 2010), kur 82% uz inovācijām orientēto uzņēmēju uzskata, ka tieši tās bija viņu uzņēmuma attīstības balsts. Savukārt, inovācijas nav iespējamas bez kreatīviem darbiniekiem (tā uzskata 77% organizāciju vadītāju, The Ernst & Young, 2010). Šāda attieksme ir skaidra, jo organizācijām ir nemitīgi jāmainās, reaģējot uz patērētāju vēlmju izmaiņām, jaunas tehnikas, tehnoloģiju un pakalpojumu parādīšanos. Pārmaiņu efektivitāte ir atkarīga no savlaicīgu un, bieži vien, radošu lēmumu pieņemšanas. Tāpēc visā pasaulē novēro, ka uzņēmumiem, kuri tiek uzskatīti par vieniem no kreatīvākajiem, arī ekonomiskie rādītāji ir labākie - Apple, Google, Microsoft, IBM, Toyota Motor utt. (Bloomberg Businessweek, 2011). Kā trāpīgi atzīmējis Apple vadītājs S.Džobs – inovācijas novelk līniju, aiz kuras skaidrs, kas ir līderis un kas ir tikai sekotājs. 
Par autoru
Dr.psych. zinātniskā grādā pretendentam Jānim ...
Vairāk
Reklāma