Ieva Treija
SIA Getz Bros & Co (Latvia) Ltd. Mārketinga un lielo klientu attiecību vadītāja
Mārketinga Top10 ar domām par 2010. gadu
Pievienots 2009 gada 21. decembrī | 0 komentāri
Drukāt
Tagad modē ir dažādi topi. Nolēmu uztaisīt savējo, kas balstīts mārketinga žurnāla "Marketing Week" pēc oktobrī notikušās Eiropas Mārketinga vadītāju konferences apkopojumā. Tajāapkopoti dažādu ietekmīgu nozares ekspertu viedokļi un izveidots top10. Es to nosauktu par 10 lietām, kas mārketinga cilvēkiem jāpatur prātā, ik dienas 2010. gadā soļojot uz darbu. Nosaukšu visas, lai pati neaizmirstu :) Un par dažām man ir arī kas komentējams lokālo īpatnību sakarā. Esat laipni aicināti izteikt savu viedokli un papildināt sarakstu ;)

1) 2010. gads ir par dialogu nevis mārketingu. Tas nozīmē, ka sarunas ar klientiem ir pāri visam. Un tikai "labāk sazvanīsimies" šeit tomēr nederēs. Eurobest 2009 jau izskanēja diskusija par to, vai klients, kas pats rada zīmola saturu, ir zīmola drauds vai priekšrocība. Pie kopsaucēja tā arī nenonācām. Bet drauds ir tas, ka uzņēmums, kas strādā ar zīmolu, nevar pilnībā to kontrolēt. Taču, iespējams, svarīgāk par nespēju kontrolēt dažkārt ir klienta radītais zīmola saturs, kas jebkurā gadījumā ir reklāma. Un citu lietotāju saturam uzticas vairāk kā tam, ko radījis pats uzņēmums;

2) domā kā savas kompānijas zīmola arhitekts - es to saprotu kā nepieciešamību iesaistīt procesā visu uzņēmuma nodaļu pārstāvjus. Mana pieredze rāda, ka daudz kas interesants paliek nepamanīts, jo citiem uzņēmuma darbiniekiem tā ir rutīna, bet klientam tā varētu būt unikāla pieredze, ko viņam var sniegt ar komunikācijas palīdzību. Tāpēc ir nepieciešamība turēt roku uz pulsa par visu, kas notiek uzņēmumā;

3) pārliecinies, ka runā ne tikai ar klientiem, bet arī ar uzņēmuma darbiniekiem - te lieliski iederas punkts par to, ka darbinieki ir uzņēmuma vēstneši ārpasaulē. Un īpaši tagad, kad viņi ārpus darba blogo, tvīto un visādi citādi socializējas. Un, no otras puses, viņiem ir svarīga atziņa, ka viņu viedoklis arī tomēr ir svarīgs. Man patika komentārs žurnālā, tāpēc nocitēšu; nebiju iepriekš par to aizdomājusies: "Create something that staff are happy to talk about with customers";

4) kļūsti par galveno zīmola vēstnesi, tusējot ar priekšniekiem - būs ļoti ļoti nepieciešams uzticams un zinošs cilvēks, kas izskaidros visas aktuālākās tendences un pārliecinās par jauno mediju izmantošanas nepieciešamību. Man šķiet, ka lokāli tā joprojām ir problēma - daudziem nav saprotams, kam tas Tviteris vajadzīgs;

5) personalizācija, personalizācija, personalizācija - Facebook radītājs Chris Hughes minētajā konferencē saka viedus vārdus, kuriem komentāri lieki: "Customers are looking for the personal touch to build trust and loyalty. If you can get this right, eventually a deep relationship forms";

6) nepieciešams izmantot dažādus medijus - pat niecīgais mārketinga budžets jāsadala starp tradicionālajiem un jaunajiem medijiem. Zīmolam ir jābūt visur tur, kur ir potenciālais klients. Viedi vārdi no Google pārstāvja konferencē: "Used correctly, online can be a huge generator for sales because it reaches the audience at the time when their interest is peaked."

7) tagad ir īstais laiks eksperimentiem - tieši nākamais gads būs piemērots, lai izmēģinātu visu jauno un vēl nezināmo, piemēram, Tviteri :);

8) un 10) punkts, manuprāt, ir savienojams vienā - atceries savus pamata pienākumus darbā. Nevar pakļauties tikai recesijai un jaunām lietām, ko prasa tirgus. Jāatceras arī par standarta vērtībām un mārketinga pamatgudrībām, kas tomēr nemainās;

9) visas nozares integrējas mārketingā - grūti šobrīd nodalīt vienu sfēru no otras, jo tendence ir PR, reklāmas un citu komunikācijas formu saplūšana.

Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Dzīvē izmēģinātas dažādas darbības jomas, ...
Vairāk
Reklāma