Ieva Treija
SIA Getz Bros & Co (Latvia) Ltd. Mārketinga un lielo klientu attiecību vadītāja
Kā radīt veiksmīgu kampaņu? Cannes Lions rosinātas pārdomas
Pievienots 2009 gada 28. jūlijā | 0 komentāri
Drukāt
Pirmām kārtām jau paldies Gatim Mūrniekam no FUSE par atskaņām no "Cannes Lions 2009", kas lasāmas http://www.7guru.lv/dienasgramatas/autori/gatismurnieks/article.php?id=55783. Gata sajūtas ir līdzīgas tām, kas mani pārņēma pagājušajā gadā arī apmeklējot šo ievērības cienīgo notikumu. Tas tiešām ir iespaidīgs un motivējošs pasākums, ko noteikti iesaku apmeklēt katram ar reklāmu strādājošam profesionālim!

Pateicoties festivālam, tagad jau gadu skatos uz reklāmas industriju citām acīm un vērtēju to citādāk. Mans galvenais novērojums - krīze ir iestājusies, būtu jāmeklē jauni risinājumi, bet reklāmas nozarē tas notiek lēni un negribīgi. Gatis raksta: "Latvijā tiek realizētas ļoti daudz inovatīvas un netradicionālas lietas, taču tām trūkst tradicionālo mediju atbalsta. Tieši šis atbalsts ietekmētu auditoriju un dotu vajadzīgo impulsu. Tāpat kampaņām jābūt vērienīgām un plašāku teritoriju, ne tikai Latviju, aptverošām." Te man ir kas piebilstams. Maz to inovatīvo un netradicionālo lietu nonāk līdz plašākai apskatei, tāpēc neredzu vajadzību paplašināt kampaņas ārpus Latvijas. Domāju, ka vispirms jāsakārto lietas šeit pat. Un Kannās jau gadiem nekas nemainās - galvenais ir radoša ideja, kas tik ļoti dažkārt pietrūkst mūsu kampaņām.

Kas attiecas uz komunikācijas kanāliem, Gatis raksta par saviem novērojumiem: "Internets ne tuvu nav tikai vieta, kur darbojas linki un var izvietot reklāmas baneri. Šogad festivālā liels uzsvars tika likts uz digitālo attīstību. Daudz tika runāts par digitālajām iespējām, kas rada saturu un platformas, kur lietotāji iesaistās. Tā sajūta bija tāda, ka internets kļūst par atbalsta punktu, par pamatu visai kampaņai, bet visi pārējie kanāli pēc iespējām tiek tam piesaistīti." Man pagājušogad radās savs skaidrojums interneta nozīmīgumam kampaņās. Proti, tā ir iespēja palaist impulsu par salīdzinoši nelielām izmaksām. Tajā pat laikā šis impulss ir pieejams plašai sabiedrības daļai un, ja ir patiešām labs, pats vēl rada papildus impulsus, kas savukārt ģenerē atspoguļojumu medijos. Proti, mediji šo kampaņu atspoguļo kā ziņu. Un kampaņa galā izvēršas tik vērtīga, kādu parasti nevar nopirkt par naudu.

Gatis arī dalās savās pārdomās par to, kā mums sasniegt Kannu Lauvu cienīgu līmeni. Es uzskatu, ka panākumu atslēga slēpjas inovācijās un radošumā. Kā to panākt? Vienu versiju par atbildi uz šo jautājumu sniedz portāla MarketingProfs blogu autors Paul Williams  http://www.mpdailyfix.com/2009/06/_if_you_were_to.html/?adref=NsbH279 : "There is no such thing as "being innovative." Innovation is a result - not a process. A badge for successful ideas. As elusive as writing a hit song or blockbuster movie. An innovation is an idea put into action that creates change. You can try to create ground-breaking ideas intended for this purpose, but until launched and in use, you won't know if it is an innovation. (..) Don't waste your energy, realize "being innovative" is code for "Do the best work possible to create remarkable ideas we hope people will find so great they become designated as innovative.""

Izpētīju arī Kannu Lauvu uzvarētājdarbus šogad. No savas puses varu ieteikt noteikti apskatīt šādas kampaņas:

1) nozares profesionāļi par vienu no labākajām kampaņām šogad atzinuši kampaņu ar nosaukumu "The Best Job in the World". Tā arī ieguvusi lauvas kā labākā vairākās kategorijās. Kampaņas analīze Rohit Bhargava blogā  http://rohitbhargava.typepad.com/weblog/2009/07/6-lessons-from-the-best-marketing-campaign-ever.html

2) kategorija Cyber Lions, zelta lauva par Nintendo spēlītes Mario promotēšanu, izmantojot You Tube  http://www.youtube.com/wariolandshakeit2008

3) kategorija Cyber Lions, zelta lauva par radošu pieeju jauna darbinieka - grāmatveža - meklēšanā  http://draftfcb.at/bank-transfer-job-ad/

4) kategorija Cyber Lions, Grand Prix auto ražotājam Fiat par Fiat Eco Drive Sistēmu - iespēju autovadītājam analizēt datorprogrammā sava brauciena datus un pieņemt padomus par to, kā mainīt savus braukšanas paradumus, lai sargātu apkārtējo vidi un arī savu Fiat  http://www.youtube.com/watch?v=AUSb2dBBl8E

5) kategorija Direct Lions, zelta lauva Tooheys alus promotēšanas projektam  http://adsoftheworld.com/media/dm/tooheys_extra_dry_ted696_project_paper_bags?size=_original

6) kategorija Film Lions, zelta lauva vēl vienam alum, šoreiz par reklāmu  http://www.youtube.com/watch?v=94syGYcdGcU

7) kategorija Film Lions, zelta lauva tikusi Volkswagen par kārtējo lielisko reklāmu  http://www.youtube.com/watch?v=rvcgAjs6AYQ

8) kategorija Film Lions, zelta lauva reklāmas kampaņai, kas aicina armijā dienošos būt uzmanīgiem uz ceļa, jo tieši viņiem ir lielāka iespēja iekļūt satiksmes negadījumos  http://www.youtube.com/watch?v=AX9Bdgh3k7U


Komentāri:
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Dzīvē izmēģinātas dažādas darbības jomas, ...
Vairāk
Reklāma