Edgars Jaunups
politika
Nesaprotama un bezgaumīga. Vai tāda ir Rīga?
Pievienots 2009 gada 15. decembrī | 2 komentāri
Drukāt
Pirms nedēļas viesojos Kauņā. Skaista pilsēta, kur neprātīgi mīl basketbolu. Un pagājusī svētdiena tai bija laimīga, jo Kauņas Žalgiris pieveica savus principiālākos pretiniekus Maskavas CSKA. Bet ne par to ir šis stāsts. Diena Kauņā sākas ar pamanīto vides reklāmu LIVE RIGA pilsētas centrā. Nesaprotami, bezgaumīgi, divus ar pusi metrus augsti plakāti, kas pasaka neko. Tāda ir mūsu kampaņa.

Nav jau brīnums, jo šim projektam jeb vismaz trīs miljonu latu Rīgas reklamēšanas naudas apgūšanas kampaņai nav nekāda sakara ar kvalitāti un rezultātu. Idejas autors un galvenais virzītājs Ainārs Šlesers tā arī nav papūlējies trīs mēnešu laikā noformulēt šā projekta mērķus un kritērijus, pēc kuriem kampaņa tiks vērtēta. Nav nodefinēts, ko un kam mēs reklamējam. Šlesers lielās, ka kampaņa norit sešās pilsētās. Tur jau arī tā muļķība! Vai tad maskavietis un Kauņas iedzīvotājs ar vienu un to pašu ziņu uz Rīgu ir vilināms? Un vai zviedrs un soms Rīgu redz tādu pašu kā lietuvietis? Manuprāt, murgs, ne kampaņa. Drīzāk prasta zagšana vai noziedzīga izšķērdība!


Jau šīs idejas rašanās laikā es aicināju Rīgas mēru, rīkot atklātu konkursu reklāmas aģentūrām, lai izvēlētos labāko koncepciju un radošos risinājumus Rīgas mārketinga kampaņai. Reklāmas ir jāveido jomas profesionāļiem, nevis lielu algu saņēmējiem, viesnīcniekiem un restorānu īpašniekiem. Visvairāk sāp sirds, ka labu ideju un lielu iespēju Šlesers atkal sapurgā un ar korupcijas smaku piesmirdina.

Bet, lai nu paliek Šlesers. Viņš tāds ir un tāds arī daļai vēlētāju patīk. Taču tas, ka tik nespējīga uz kvalitatīvu kritiku, diskusiju un vērtējumu tā saucamajai kampaņai ir Latvijas reklāmas vide, man tiešām ir liels pārsteigums. Nav nekā ievērības cienīga. Ne argumentu un piemēru, ne debates. Rodas sajūta, ka reklāmas vide Latvijā ir gandarīta par Berlīnes kaktu aģentūras „Embassy” produktu. Bet nē! Pa stūriem, privātās sarunās visi ir lieli vīri. Runā par korupciju, cūcību un, ka tā nedrīkstot! Vai tiešām vienreiz kāds nevarētu sākt runāt skaļi un atklāti, kur īstenībā ir tapusi šī kampaņa? Jeb kā reiz teica kāds Latvijas politikas klasiķis, „vai aiz tās nestāv mūsu pašmāju bāleliņi”?

Komentāri:
Reinis, 15/12/2009 20:28
Ak šausmas JL, kuri nu tagad būtu runājuši? Labāk aizverat muti! Vispār Jūsu reklāmas kampaņa ar tiem pīrādziņiem ar bija lieka naudas izsviezšana, bet nu jācer ka tā bija jūsu nauda, nu tad pilnīgi vienalga kā tērējat. Vienmēr viegli ir palikt opozīcijā un tik bļaustīties, cik visi ir slikti izņemto mēs, bet dodot varu nekā vairs nav spējīgi. Tas pašlaik pierādās, laikam jau nav jāatgādina kas pašlaik pie varas LV un dala tos pīrāgus, jeb jau sadalījuši nākamajam gadam, sev tos treknākos kumosus. Runājot par Rīgas reklāmu, nu pilnīgi es to neesmu redzējis tāpēc pilnīgi nevaru neko īpaši spriest, bet cik ir manīts, tad skaidrs, ka viņa nu daļēji saistoši, nesaistoša. Lai gan varbūt ar ārzemniekiem patīk, jo zinot viņu atšķirīgo domāšanu, tad visādi brīnumi ir sagaidāmi. Es tikai brīnos, ka viņu var redzēt Viļņā.
mm, 16/12/2009 11:35
Nu , visi mācās.. pieņemsim, bet vismaz ir kāda reklāma. Nemēģinās neko , nesanāks - nekas!
Komentē šo rakstu
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Tavs komentārs:
Par autoru
Partijas "Jaunais laiks" Rīgas domes frakcijas va ...
Vairāk
Reklāma